Herroepingsrecht van 365 dagen Herroepingsrecht van 365 dagen
Gratis retourneren Gratis retourneren
Verzendkosten vanaf 5 € Verzendkosten vanaf 5 €
Prijsgarantie Prijsgarantie
Trustpilot Trustpilot

Bent-Over Lateral Raises

Bent-Over Lateral Raises is een oefening die de hele schoudergordel traint, met name het achterste deel van de deltaspier (de spier die de ronde contouren van de schouder vormt). Trek de schouderbladen naar elkaar toe aan het einde van de oefening om het middelste en onderste deel van de trapezius (een spier die loopt vanaf de achterkant van de schedel en verticaal naar beneden loopt aan elke kant van de wervelkolom tot een van de laatste borstwervels), de rhomboideus major (de grote skeletspier, die de wervelkolom met het schouderblad verbindt) en minor (de kleine skeletspier die de wervelkolom met het schouderblad verbindt), teres minor (is een smalle, langwerpige spier in de schouder) en infraspinatus (een dikke driehoekige spier die het schoudergewricht stabiliseert).   

Gids voor Bent-Over Lateral Raises:

  1. Stand met uw voeten op heupbreedte uit elkaar en uw knieën licht gebogen.
  2. Ben vanuit de heup naar voren en houd je rug recht.
  3. Houd twee dumbbells vast met een bovenhandse greep en ellebogen licht gebogen
  4. Inademen en de dumbbells zijwaarts optillen  
  5. Adem in terwijl je de oefening doet
  6. Herhaal de oefening, bijv. 15x3

Belangrijk bij Bent-Over Lateral Raises: Houd uw rug recht.

Goede raad voor Bent-Over Lateral Raises: U kunt deze oefening ook liggend op een schuine bank doen met uw hoofd naar beneden.