Herroepingsrecht van 365 dagen Herroepingsrecht van 365 dagen
Gratis retourneren Gratis retourneren
Verzendkosten vanaf 5 € Verzendkosten vanaf 5 €
Prijsgarantie Prijsgarantie
Trustpilot Trustpilot

Dichte Push-Ups

Close Push-Ups zijn een klassieke en goede oefening om je triceps en een deel van je borstspieren te trainen.

Gids voor close push-ups:

  1. Lig met je gezicht naar beneden op de grond en plaats je handen dichter bij elkaar dan schouderbreedte.
  2. Adem in en laat je zakken tot je borst bijna de grond raakt.
  3. Gebruik je triceps en een deel van je borstspieren, duw je bovenlichaam terug omhoog naar de beginpositie en knijp je borst samen. 
  4. Adem uit en herhaal de oefening, bijv. 15x3

feiten over Close Push-Ups: Triceps zijn een veel grotere spier dan de biceps.Triceps vormen ⅔ van het spierstelsel van de bovenarm. 

Goede raad voor Close Push-Ups: Als deze oefening nieuw voor je is en je niet de kracht hebt om hem uit te voeren, kun je ofwel je benen buigen en je knieën ondersteunen om wat weerstand te nemen, ofwel de oefening uitvoeren tegen de muur in plaats van op de vloer. Voor de meer ervarene kunt u uw voeten op een hoog oppervlak plaatsen, zoals een bank, om de weerstand te verhogen.

Deze oefening is zowel een Triceps als Borst oefening.