Herroepingsrecht van 365 dagen Herroepingsrecht van 365 dagen
Gratis retourneren Gratis retourneren
Verzendkosten vanaf 5 € Verzendkosten vanaf 5 €
Prijsgarantie Prijsgarantie
Trustpilot Trustpilot

Goede gewoonten voor krachttraining

-     Als u voor het eerst aan krachttraining doet, begin dan langzaam! 

Start met lichte gewichten en oefen een gecontroleerde, langzame beweging die alleen voelbaar is in de spieren en niet in de gewrichten.

-      Geen honger als je traint!
Begin met een stuk roggebrood en een banaan of een suikerrijke shake.

-      Opwarmen!
Op ongeveer 5-10 minuten matig zware cardio, d.w.z. fietsen, hardlopen of iets dergelijks.

-       Oefen meerdere spieren tegelijk!
U kunt een instructeur om hulp vragen bij squats, bankdrukken, military presses en rack pulls.

-      Train beheerst!
Denk niet aan het gewicht maar aan hoe het aanvoelt. Doe de oefeningen langzaam en gecontroleerd met minder kilo's!

-       Niet te lang achter elkaar trainen!
Een oefening per spier is prima - dat kan in een uur.
3-4 sets van 8-12 herhalingen is prima.

-      Zorg ervoor dat je daarna wat eiwitten binnenkrijgt!
Eet een flinke portie kip of een eiwitshake.

-      Zorg dat je suiker binnenkrijgt!
Eet daarna een paar bananen of een suikerrijke shake.

-      Ga naar huis en rust uit en ga slapen.
Het is net zo belangrijk om je lichaam de tijd te geven om te herstellen - bij voorkeur 3 dagen tussen elke keer dat je een spier traint.
7,5 - 8 uur slaap is optimaal voor een volwassene. Als je een tiener bent, is 9 - 10 uur slaap optimaal voor je lichaam

-       Kijk uit naar de volgende keer!
Maak van naar de sportschool gaan iets positiefs - geniet ervan en kijk uit naar de volgende keer.