Herroepingsrecht van 365 dagen Herroepingsrecht van 365 dagen
Gratis retourneren Gratis retourneren
Verzendkosten vanaf 5 € Verzendkosten vanaf 5 €
Prijsgarantie Prijsgarantie
Trustpilot Trustpilot

Militaire Pers

De Military Press is een basisoefening die deze spieren traint:

  • Het voorste en middelste deel van de deltaspier (de spier die de ronde contouren van de schouder vormt)
  • Triceps
  • Het bovenste deel van de pectoralis major en pectoralis minor (de grote en kleine borstspieren)
  • Het bovenste deel van de monnikskapspier (een spier die loopt van de achterkant van de schedel en verticaal naar beneden loopt aan elke kant van de wervelkolom tot een van de laatste borstwervels)
  • Serratus anterior (een spier die ontspringt aan het oppervlak van de 1e tot en met 8e rib van de borstkas)

Gids voor militaire pers:

  1. Stand met de benen iets uit elkaar
  2. Grijp de barbell met een bovenhandse greep en laat hem rusten op het bovenste deel van je borst
  3. Inademen en de stang recht omhoog duwen
  4. Adem in als de halter boven je hoofd hangt
  5. Herhaal de oefening, bijv. 15x3

Belangrijk bij de Military Press: Pas op dat u uw rug niet te veel slingert. Zowel de back press als de military press oefenen veel druk uit op de halswervelkolom, dus je moet in goede conditie zijn voordat je deze oefening doet en geen nekproblemen hebben. Tegenwoordig zijn er veel uitstekende machines die de nek niet zo zwaar belasten, het is gewoon mogelijk om goede alternatieven te vinden voor deze twee basisoefeningen. 

Goede raad voor Military Press: Als u het voorste deel van de deltoideus (de spier die de ronde contouren van de schouder vormt) iets meer wilt belasten, kunt u de ellebogen iets verder naar voren plaatsen. Als u het middelste deel van de deltaspier intensiever wilt trainen, kunt u de ellebogen iets verder naar opzij bewegen.

Kleine greep, ellebogen naar voren: traint voornamelijk het voorste deel van de deltoideus (de spier die de ronde contouren van de schouder vormt) en het bovenste deel van de pectoralis major en minor (de grote en kleine skeletspieren die de wervelkolom met het schouderblad verbinden)

Deze oefening is zowel een Schouder-, Triceps- als Borstoefening.