Herroepingsrecht van 365 dagen Herroepingsrecht van 365 dagen
Gratis retourneren Gratis retourneren
Verzendkosten vanaf 5 € Verzendkosten vanaf 5 €
Prijsgarantie Prijsgarantie
Trustpilot Trustpilot

Opwarmen met stok

Warmen van arm en pols

Met deze oefening rekt en verwarmt u uw gewrichten, spieren en pezen in de elleboog en pols.

Gids voor het opwarmen van de arm en pols:

  1. Grijp de stok met een stevige bovenhandse greep met één hand
  2. De andere hand met een onderhandse greep
  3. Draai je pols rond de stick (hand met onderhandse grip)
  4. Herhaal de oefening bijvoorbeeld 15 keer per arm

Wetenswaardigheden over het opwarmen van arm en pols: Door voor de training opwarmoefeningen te doen, vermindert u de kans op blessures. 

 

Warming van de billen en benen

Met deze oefening rekt en verwarmt u uw gewrichten, spieren en pezen in uw billen en benen.

Gids voor het opwarmen van de billen en benen:

  1. Houd de balans op de stok met één hand
  2. Het been het dichtst bij de stok heen en weer zwaaien

Wetenswaardigheden over het opwarmen van billen en benen: Als u vóór het sporten rek- en strekoefeningen doet, vermindert u het risico op blessures.

 

Billen, benen en heupen verwarmen

Met deze oefening rekt en verwarmt u uw gewrichten, spieren en pezen in uw billen, benen en heupen.

Gids voor het opwarmen van de billen, benen en heup arm en pols:

  1. Houd de balans op de stok met één hand
  2. Zwaai het been het dichtst bij de stok van links naar rechts

Wetenswaardigheden over het opwarmen van de billen, benen en heup arm en pols: Als u vóór het sporten rek- en strekoefeningen doet, vermindert u het risico op blessures.

 

Verwarming van schouders 

Met deze oefening rekt en verwarmt u uw gewrichten, spieren en pezen in uw schouders.

Gids voor het opwarmen van de schouders: 

  1. Grijp de stok met een brede stevige bovenhandse greep met beide handen
  2. Zwaai de stick boven je hoofd en achter je rug zodat hij je onderrug raakt, armen recht
  3. Herhaal de oefening, bijv. 15x3

Wetenswaardigheden over het opwarmen van de schouders:Uitvoeren van rekoefeningen/opwarmingsoefeningen vóór de training verkleint het risico op blessures. 

 

Warming van schouders, borst en rug

Met deze oefening rekt en verwarmt u uw gewrichten, spieren en pezen in uw schouders, borst en rug.

Gids voor het opwarmen van schouders, borst en rug:

  1. Grijp de stok met een brede stevige bovenhandse greep met beide handen
  2. Slinger de stok rond je lichaam met gestrekte armen
  3. Herhaal de oefening voor bijvoorbeeld 15 ronden en wissel naar de tegenovergestelde richting

Wetenswaardigheden over het opwarmen van schouders, borst en rug:Uitvoeren van rekoefeningen/opwarmingsoefeningen vóór de training verkleint het risico op blessures.

 

Opwarming van de schouders en ellebogen

Met deze oefening rekt en verwarmt u uw gewrichten, spieren en pezen in uw schouders en ellebogen.

Gids voor het opwarmen van van schouders en ellebogen: 

  1. Grijp de stok met een brede stevige bovenhandse greep met beide handen
  2. Trek het stokje omhoog langs je buik
  3. Toen uw ellebogen op schouderhoogte zijn, tilt u de stok van uw lichaam weg met uw onderarmen recht
  4. Wanneer de stick op schouderhoogte is, draai je je ellebogen zo dat de stick bijna de bovenkant van je hoofd raakt
  5. Duw dan de stick volledig de lucht in, strek je armen volledig uit
  6. Start de eerste helft van de oefening achterstevoren (5-4-3-2)
  7. Herhaal de oefening, bijv. 15x3

Wetenswaardigheden over het opwarmen van van schouders en ellebogen:Als u voor de training rek- en opwarmoefeningen doet, verkleint u de kans op blessures. 

 

Opwarmen van schouders en rug

Met deze oefening rekt en verwarmt u uw gewrichten, spieren en pezen in uw schouders en rug.

Gids voor het opwarmen van schouders en rug:

  1. Stand met de benen iets uit elkaar, met het gezicht naar de stok
  2. De stok moet voor u liggen, met uw armen gestrekt tussen u en de stok
  3. Plaats uw vingers bovenop de stok en buig uw knieën licht
  4. Zink je bovenlichaam naar beneden tot je een spanning voelt in je rug en in je armen.
  5. Houd de positie voor 20-30 sec.

Belangrijk bij het opwarmen van de schouders en rug:Gebruik nooit pijn tijdens de stretch

Wetenswaardigheden over het opwarmen van uw schouders en rug:Uitvoeren van rekoefeningen/opwarmingsoefeningen vóór de training verkleint het risico op blessures.

Goede raad om uw schouders en rug op te warmen: Pauzeer 2 seconden en strek dan opnieuw gedurende 20-30 seconden.