Herroepingsrecht van 365 dagen Herroepingsrecht van 365 dagen
Gratis retourneren Gratis retourneren
Verzendkosten vanaf 5 € Verzendkosten vanaf 5 €
Prijsgarantie Prijsgarantie
Trustpilot Trustpilot

Staande dumbbell overhead press

Standing Dumbbell Overhead Press is een oefening waarbij je staand gewicht boven je hoofd tilt, op deze manier bouw je sterke schouders, een kogelvrije core en ontwikkel je volledige lichaamskracht. De uitdaging is echter dat de meeste mensen niet de juiste techniek gebruiken en niet de schouderflexibiliteit hebben die nodig is om de pers te beveiligen.

Gids voor de staande dumbbell overhead press:

  1. Stand met de benen iets uit elkaar
  2. Grijp de dumbbells met een bovenhandse greep en laat ze op je schouders rusten
  3. Inademen en de dumbbells recht omhoog drukken 
  4. Adem in wanneer de halters boven je hoofd hangen
  5. Herhaal de oefening, bijv. 15x3

Belangrijk bij staande dumbbell overhead press: Vergeet niet om je ellebogen goed in je lichaam te houden. In plaats van dat ze naar de zijkanten uitwaaieren als je de halters boven je hoofd duwt. Als je de ellebogen niet onder controle hebt, kan dat mechanische nadelen voor het lichaam en de gewrichten opleveren. 

De juiste vorm is om je lichaam rechtop en sterk te houden, zodat je niet van links naar rechts zwaait of, erger nog, naar voren leunt en dan van links naar rechts.

Goed advies voor staande dumbbell overhead press: Sommige mensen hebben meer baat bij deze oefening als ze zitten. Probeer het uit en kijk wat voor jou het beste werkt.

Deze oefening is zowel een Schouder als een Triceps oefening.