Herroepingsrecht van 365 dagen Herroepingsrecht van 365 dagen
Gratis retourneren Gratis retourneren
Verzendkosten vanaf 5 € Verzendkosten vanaf 5 €
Prijsgarantie Prijsgarantie
Trustpilot Trustpilot

Triceps Pushdown (met touw)

Triceps Pushdown in kabel met touw is een goede en makkelijke isolatieoefening voor triceps en anconeus (wat een voortzetting is van triceps mediale kop). Het voordeel van het gebruik van een touw in plaats van een stang is dat je de beweging naast je heup en dijen kan doortrekken, om de laterale kop van de triceps intenser te beïnvloeden.  

Als u zware gewichten gebruikt, kunt u vanuit de lies iets naar voren leunen om een stabielere positie te bereiken. Deze oefening is eenvoudig uit te voeren en kan door beginners worden gebruikt om kracht op te bouwen voordat zij zich aan meer geavanceerde oefeningen wagen.

Gids voor Triceps Pushdown (met touw):

  1. Stand tegenover de machine met uw handen op het handvat
  2. Trek je ellebogen naar de zijkant van je lichaam
  3. Inademen en strek uw armen uit (naar beneden). Hou je ellebogen altijd in de richting van je lichaam
  4. Kracht de beweging uit naast je heup en dijen 
  5. Adem in terwijl je de oefening doet
  6. Herhaal de oefening, bijv. 15x3

Belangrijk voor Triceps Pushdown (met touw): Vergeet niet om je ellebogen gesloten te houden en dicht bij je lichaam. D.w.z. je bovenarmen mogen niet bewegen.  

feiten over Triceps Pushdown (met touw): Triceps zijn een veel grotere spier dan biceps.Triceps vormen ⅔ van de bovenarmmusculatuur. 

Goed advies voor Triceps Pushdown (met touw): Varieer tussen de verschillende handgrepen (touw, stang, gebogen stang, V-vormige stang). Gewoon, zodat je niet altijd dezelfde variatie traint.

U kunt de training van de triceps intensiever maken door aan het einde van de oefening één of twee seconden een isometrische spanning vast te houden.