Herroepingsrecht van 365 dagen Herroepingsrecht van 365 dagen
Gratis retourneren Gratis retourneren
Verzendkosten vanaf 5 € Verzendkosten vanaf 5 €
Prijsgarantie Prijsgarantie
Trustpilot Trustpilot

Zittende zijwaartse verhoging

Lateral Raises zijn een isolatie-oefening voor het middelste deel van de deltoideus (de spier die de ronde contouren van de schouder vormt), die bestaat uit meervoudige vezels die vasthechten aan de humerus (het bot van de bovenarm). Het wordt geactiveerd bij het optillen van relatief zware gewichten naar opzij, weg van het lichaam.

Gids voor zittend zijwaarts optrekken:

  1. Zit met rechte rug, met de armen langs de zij
  2. Grijp een halter in elke hand met een bovenhandse greep
  3. De handpalmen moeten naar het lichaam wijzen
  4. Hef gewichten op schouderhoogte met de ellebogen licht gebogen
  5. Adem in terwijl je terugkeert naar de uitgangspositie
  6. Herhaal de oefening, bijv. 15x3

Belangrijk bij zittend zijwaarts optrekken: Denk eraan uw rug recht te houden.

Goed advies voor zittend zijwaarts optrekken: Probeer staande zijwaarts optrekken waarbij u de spier het meest effectief kunt trainen door vanuit verschillende posities te beginnen (handen aan de zijkant van het lichaam, achter de billen of voor de dijen).